lite funderingar

som vanligt har man huvet fullt i frågor....
men igår fick jag för en gångs skull fram dom till rätt personer

då jag e lite halv orolig för alinas ena öra som det rinner ur av och till
och sen blir det hårda vax bitar och tar man bort dem börjar hon blöda
så jag törs liksom inte pilla i det örat :(
jag har en liten orange val :) som man kan ha åh göra rent örat med
så då blir det bättre nån dag, men det kommer tillbaka
när jag frågade bvc om det hela
fick jag till svar att ha i mjukgörande kräm så vart det lättare att ta bort vaxet
men öööh ja jag vart väll inte allt för nöjd över det svaret
för hon tyckte inte att det var nödvändigt att ens kolla i alinas öra...

så igår på hab pratade jag med sjuksköterskan där
som skulle ringa idag och ge mig en tid för en koll.....
känns skönt...
lite orolig för örat e man ju.

sen pratade jag om en hjälm till lillskruttan
då hon har 2 hål i huvudet. ett där alla bebisar har, sen ett lite längre bak
har ju den där hjälmen neo hade, men den är lite klumpig
jag har spanat in en annan modell , lite dyrare men ja.
så de skulle ta upp det med en arbetsteraput.

men jag tycker det är lite halvdrygt när jag måste påpeka saker hela tiden
det finns vissa saker som ej kollats upp på alina än
som gjordes på andra ds bebisar när de var nyfödd..

vi fick bebis, en misstanke, blodprov togs
2 dagar senare var vi hemma från bb
1 v senare fick vi resultatet, trisomi 21
(och nej hon har inte ärftlig ds som många tror??? och surrar om tydligen!!
men vad spelar det för roll vilken sorts ds hon har??? min fråga till er istället!)
fick tid till hjärt ul
sen inget mer

jag och kent har fått luska reda på allt själva.
skit drygt
man tycker ju att det kanske borde lagts lite mer tid
från sjukhusets sida att informera oss om div saker.

men men nu är vi här
och nu vet jag vad som bör göras
min lista till doktorn blir låååång i december hahaha :)

nä ska väll byta om för jag och stor barnen ska snart till huddik
handla jacka till hugo (chloé fick en igår)
och farsdag pressis...

jag är fortfarande toook nöjd :):)

älskade unge<3

Postat av: Linda

Tyvärr är ju sjukvården som sådan idag. allt ska man ta reda på själv. när man är hos läkare så frågar dom ju typ jämt "vad tror du? vad tycker du vi ska göra?" är de inte dom som ska kunna kan ju jag tycka då. visst vi som har barn med funktionshinder, de är ju vi som ser barnen hela dagarna, vi som vet hur de är i vardagen. men som med Alina tycker jag att de är konstigt att dom inte kollar upp de som borde kollas upp. men man får ju komma med förslag till läkarna i dagens läge. säga till vad man vill ska göras. jag tycker ni gör de bra :) kram kram hon ser ut som ett riktigt litet charmtroll :)

2009-11-06 @ 18:44:42
URL: http://KrantzBylund.blogspot.com
Postat av: Anna

Vi har en av Sveriges mest erfarna DS-läkare till M och är oerhört glada för det. Första gången vi träffade henne tog hon fram ett papper och visade oss, det var nåt standardprogram för kontroller och sånt på DS-barn, olika mätningar och kollar som ska göras i vissa intervaller. Detta ska alla sjukhus och barnkliniker ha - fråga och se till att du får det och att det följs, får du det inte så hör av dig så kan jag leta i de gamla pappershögarna eller kolla om jag kan få en kopia så jag kan skicka till dig.

Men det viktigaste är väl hjärtat, ögonen, hörseln, tillväxt och sköldkörteln - om jag minns rätt.

2009-11-07 @ 23:24:20
URL: http://iannashuvud.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: