förtvivlad

bvc ringde förut idag på eftermidagen....
frågade mig om jag vill ge Alina vaccin...
för hon står som riskfall (då hon är infektionskänsligare)
och hon erbjuds nu att få det om 1 eller 2 veckor

men åh jag vet inte hur jag ska göra
jag är så kluven
då medicinen inte är testad ordentligt, man vet inte utav alla biverkningar
man vill ju inte ge ungen ett vaccin som gör henne mer skada
som man kanske upptäcker om nåt år....

men jag vill ju inte få henne dödssjuk pga att jag vägrat gett henne vaccin

vilken trevlig sits man hamnat i då......
för jag är lite emot vaccin överhuvudtaget....
men följer strömen så dom får de sprutor dom ska ha....

men denna vacination är jag mer emot än för.......

åh jag vet inte
har tills nästa vecka på mig att bestäma mig....

det känns så oansvarigt att ge henne en vaccination
som man vet så lite om, man vill ju ha all info
som man kan få om de andra sprutorna de får....
och eftersom den innehåller vissa ämnen som är skadligt för barn

och sen vet jag ju inte om det är mildare för barn än vuxna

nej måste forska vidare om det hela
bvc skulle ringa mig imorgon igen iallafall
se om man får svar på alla frågor jag ställde henne idag :)

men att inte ge och hon blir toksjuk istället
åh jag skulle verkligen hata mig själv då alltså

åååååh nej nu ska jag släng amig i duschen
se om man blir nå klokare


hur ska ni göra????

Postat av: Svallsbo

Hej!



Snubblade in på din sida & läste detta... Jag är också emot att hålla på att spruta in massa kemikalier i kroppen, har dock låtit min abarn ta BVC sprutorna.. som man tagit i alla tider & det finns dokumenterade bieffekter på. Dock stenvägrar jag detta vaccin! Finns ingen dokumentation över hur bieffekterna kan komma se ut under en längre tid, vem vet vad som kan hända... Dessutom innehåller den tex kvicksilver, hm.. känns sådär att spruta in i kroppen på mina barn. Har också blivit erbjuden att ta den genom jobbet men tackar nej. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra för er & ert barn.

2009-10-09 @ 08:30:28
Postat av: Frida

Vi ska inte vaccinera oss. Fast precis som dig, är jag kluven. Meja ska inte vaccinera sig, det är en sak som är säker. Har för mig att jag läst någonstans att barn under 3 år inte ska vaccinera sig (förutom undantag som Alina t.ex.). Men jag är övertygad om att varken jag eller Simon kommer göra det.



Sedan så är jag rädd för det här vaccinet. För det är ju "akutframtaget" just för den här influensan som går. Så min personliga åsikt är att dom inte hunnit testa den tillräckligt. Kollat upp ordentligt alla bieffekter på lång sikt. Så för mig är det ett avslutat kapitel just pga stressen som vart för att få fram det :o)

2009-10-09 @ 09:36:55
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: ThinaJonasBlevChelsea

Hej Hej



Fick veta att en viss dam fortsatt skriva vilken scary ex flickvän jag är.

Vanligtvis suckar jag bara åt hennes påhitt, och lägger inte så stor energi på det hon säger om mig och min sambo, blir inte ens förvånad att hon kallar mitt barn FULT och att hon SER skadad ut.

Men angående påhopp om alkohol och förföljelse, vet både hon och jag hur det egentligen ligger till.



Men sen såg jag att du skrivit, du som har ett barn med avvikelse, ett barn som antagligen behöver extra omvårdnad som större. Där går det över gränsen för min del, att hon sitter och ljuger för någon som verkligen förstår hur det är att ha ett barn som inte är "som andra". Som antagligen blir förbaskat upprörd när du har talas om att man medvetet utsätter sig för att riskera få ett barn med avvikelser i all form.

Så, NEJ!

"idioten" (mig) som hon talar om, har inte druckit under grav-tiden, förhoppningsvis är det inte allt för många som gör det!

Barnet som enligt henne är alkoholskadat är en fullt frisk 7.5 månaders bebis som växer för varje dag =) Välkommen in på min blogg och följ oss.



Läste även att du kanske skulle öppna blogg bara för Alina, och det tycker jag.

För jag själv jobbar med funktionshindrade och förståndshandikappade barn med olika diagnoser. Så jag skulle mer än gärna följa den =)



Ha en bra dag.



MVH Thina & Chelsea



2009-10-09 @ 10:11:49
URL: http://thinajonas.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag är också totalt splittrad också på den fronten! Jag läste nånstans att ett liknade virus bröt ut på 90talet i Usa och att dom då hade Samma vaccin mot den då och att det var fler som dog utav vaccinet än själva influensan.. Så destå mer man läser destå mer splittrad blir jag

2009-10-09 @ 11:35:18
URL: http://carrolixeen.blogg.se/
Postat av: Z

Svår fråga..

Biverkningarna verkar ju ösa ut.. Barnen kan utveckla autism och andra saker.. Upp till Fem år efter vaccinationen..

Men skulle något av mina troll vara i riskzonen.. Då skulle jag nog göra det.. Kanske... Hmm, har nog inte tänkt på detta förns nu :-)

2009-10-11 @ 16:33:39

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: