?????

åh neo suck.
han brukar i vanliga fall gå och lägga sig runt 20 tiden
men nu sen han börja på dagis så är han färdig för sängen redan vid 19
åh jag har försökt lagt han runt 16 efter middagen , så han kan ta en powernap då
men icke sa neo..... :)
så idag är det 3 e dagen han vill sova vid 19
jaha jag har lagt ned han , 3 sec snarkar han djupt
vaknar inte alls något mer
inte förens pappa byter blöja vid halv sju åh så får han välling då.
sen somnar han om och sover till halv åtta - 8.....

men det känns så dumt att lägga han så tidigt
fast jag vet att han är trött och behöver få sin sömn
men ändå kl 19?????
när lägger ni era barn??

våra kvällar brukar se ut så här
18- Bolibompa
19- duschning/bad
19.30 - fika
20- läggning , storbarnen läser eller lyssnar på saga
21- ska stor barnen sova (hugo kan somna tidigare beror på)

det e så klart ca tider , är det fotboll /lek med kompisar
så rukas tiderna lite :P
men i säng vid 21 på skolkvällar ska dom vara..

helgerna ser inte ut så , fredag och lördag då lägger dom sig senare....

men men inget man kan göra om neo är så trött
han behöver kanske bara komma in sig.
är ju tröttsamt att börja på dagis :)

snart kommer chloé hem, kent och hugo är i garaget och skruvar
fixar däck till mammas fjortis bil ....
skit fin är den :) haha
huvudsaken den funkar och e billig skatt så who cares????
bara man tar sig dit man ska är väll huvudsaken

åh inte länge kvar tills både jag och karln e skuldfria från kf
wiiiehoooo
fy bubblan vad skönt.... inget på avbetalning eller annat skit har man heller
allt vi har äger vi!!! så så skönt.......
visst visst nån gång kanske man vill till hus
men det är ju så dyrt och kul åh ha en massa avbetalningar på en massa
hua man blir ju avskräckt när man kollar på lyxfällan.......

visst jag gjorde dum grejer när jag var 18 men min skuld var som högst 22000 hos kf.
tänk bara om man tar en bil på avbetalning då snackar man många tusen lappar
äh då rullar jag hellre fram i en gammal bil,,dom är lika säker dom om inte bättre :)

sen lätt att hamna i en ond cirkel , tar man en sak på avbetalning , lätt att fortsätta
nej tur man inte är kreditvärdig :P:P
annars hade ni nog sett mig i ett avsnitt på trean i lyxfällan *asg*
hehe

nu ska jag ut och beundra utsikten lite.....
vinkevink




Postat av: Tessan å Eddie

Klart Neo är tröttare på kvällarna nu när han går på dagis. Sedan kan man ju inte hålla barnen uppe bara för att dom bruka sova en annan tid.



Eddie ha kryper för fullt nu och sedan 1,5 vecka tillbaka somna han 19 och bruka tidigare somna vid 20. Men kl. 19 är han så trött så han orka helt enkelt inte vaken längre..

2009-09-23 @ 20:00:29
URL: http://mammatessan.blogg.se/
Postat av: Jossan

Våra barn(5 och 1 år) går båda och lägger sig runt 19 och vaknar runt 8 =)

Dom behöver de 13 timmarnas sömn på natten för att orka med annars blir det bara sura miner..

2009-09-23 @ 20:11:18
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tänkte jag skulle lämna en kommentar,



När jag va tillsammans med Niclas (han har 3 barn)

åldern på dom DÅ!



Älsta 7,9 år

Mellersta 5,10 år

Minsta 2,9 år

Vi la mista vid 19 tiden, mellersta 19:30 och älsta 20 tiden. ( Dom sov i varsitt rum ) vet inte hur ni har.

Och fick inte dom sova dom där 12 timmarna så vart dom griniga.Va dom trötta så la vi dom lite tidigare. Helgerna fick dom vara vaken tills dom va trötta.

Men vi tyckte att tiderna funkade på dom iallafall, sen är ju alla barn olika :p

2009-09-23 @ 20:55:59
URL: http://tjinge
Postat av: Linda

Felicia är 3 år och henne lägger jag 19-19.30. men hon sover inte middag för jag har valt att inte ha de så. sover hon middag e hon vaken till 22. och då får inte jag nån ensam tid på kvällarna :) hehe. sen tycker jag att de är bra. förbereda lite tills man ska börja jobba igen. för då blir de tidiga mornar. jag tycker inte om att väcka henne, vill att hon ska vakna själv :)

2009-09-24 @ 08:39:33
URL: http://KrantzBylund.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: