segis

alltså ni som läser som har lite äldre ds barn....
en fråga eller tusen som vanligt....

utvecklingen?
går den typ i ''skov''????
jag tycker alina är så så seg i grovmotoriken
sen efter nån vecka kan det ploppa till så fixar hon det.
men det kan glömmas lika lätt??
är det vanligt??

hon kan ju rulla och så
men allt annat då?
stå och typ krypa inte alls intresserad utav det?

för jag tycker hon är super seg i grov motoriken
fast vi tränar... men nu ska vi börja simma kanske händer något då?

sen säger dom ju att har dom luftrörs problem som iiiina har så
tar det ju all energi att bara andas igenom dagarna

så jag vet inte ja
bara jag som e känslig som vanligt .P

det kommer när det kommer:)

Postat av: Anna

Jo visst går det i skov. M har varit väldigt mycket så att det inte märks att han lär sig nåt nytt, och sen helt plötsligt så kan han saker. Så var det när han började gå, en dag bara gick han iväg, och sen var det no return... M började med att åla, precis som sälen i Pingu gör. Ha började krypa på alla fyra samtidigt som L började gå (ca 14 mån) och började gå ganska exakt ett år senare. Hans ena dagiskompis är ca ett halvår äldre och gick senare än M, medan flera av de andra downisarna vi känner gick tidigare. Så vad som är "normalt" för downisar skiljer ännu mer än för normalstörda barn.

Jag tycker att jag har märkt att M också tar in och lär sig saker när han är sjuk (vilket har varit rätt ofta) och så när han blir frisk kan han en massa nytt. Det är som om tänkandet får plats när han måste ta det lite fysiskt lugnare ett tag. Intressant är det.

Och det där med att hon glömmer -icke sa nicke. Hon visar er att hon kan och håvar in berömmet, sen koncentrerar hon sig på nåt nytt och då har hon inte tid med det gamla. Det kommer tillbaka, promise.

Kram!

/Anna

2010-04-07 @ 22:59:41
URL: http://iannashuvud.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: