fickhatten

damp ned i våran brevlåda idag
(2 st beställde jag hem)

en väldigt behändig liten bok ......

men tror jag ska laminera det hela
så den håller längre

idag har det pipits och gnällts på så hög nivå här hemma
att jag lessna helt vid halv tre
då packa jag in alla barn i bilen
sen åkte vi först till pappan
så de 2 bröderna fick åka runt lite i traktorn
medans mamman och bebis satt i bilen i tysthet och blundade .....

sen tog jag och barnen en sväng runt i bilen
helt plötsligt när vi kör kommer det en ambulans och kör om oss
den drog på blåljusen och gasa iväg
varav min stora son skriker-gasen i botten mamma
följ efter ambulansen skynda skynda
hahaha
sötisen då
men nej ingen gas i botten idag....

for och hämtade upp pappan åkte till affären och hem
när vi väl landat hemma
så gick jag och la mig.......

fy vad det var skönt att få vila

nej kanske ska duscha och kolla på någon film sen
eller så kanske man lägger sig igen

imorgon är det kalas och lekdags för de 2 stora

ha en underbar helg

Postat av: madde

Jaha ok!! de är så konstigt det där! För på vissa BVC är det HELT ok att anväda messmör..och på andra BVC säger dom absolut NEJ!

inte undra på att föräldrar blir virriga!!



haha alltså jag har bara 1 tsk om dagen!!:D



Men om jag ska ge henne varje gång hon äter..hur mkt kan jag ge varje gång??



Ja jag är ochså lite "imot" microlax oxh allt annat! För har hört att de kan förstöra som du skrev! MEn vi har bara gett det 1 gång! Och det känns som det är värt det så hon fick bajsa!!



för ONT hadde hon! bajsade STORA runda hårda bollar, och då menar jag i den storleken vi trycker ut..haha! Hon visste ochså att det gjorde ont..så när det var på väg ut..ja då knep hon i stället..så de blir lixom en ond cirkel!

en gång fick jag hålla hennes ben tills det kom ut!! för hon knep och skrek! :/ jag VÄGRAR se det igen! För de var hemskt :(



så för oss var microlaxen nått vi verkligen behövde!

men fortfarande är magen hennes trög..

förr bajsade hon 1 gång om dagen LÖST! vet inte vad som hänt!



så nån gång tror jag inte är nån större fara!

för dom måste ju få bajsa ochså! Vet att många använder det mer regelbundet! men då har dom någ stora problem! Men i vissa fall tror jag man inte har så mkt val när inget annat funkar tyvärr!

2010-01-15 @ 22:40:37
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

MEN DU! jag tänkte på en sak! nu när ella äter annat än ersättning! Typ gröt,välling & lite mat..blir inte bajset segare då? utan att det ska va nån fara?

fröstår du hur jag menar!

jag är ju van vid löst bajs sen hon BARA åt ersättning!

så jag tänkte att,nu när hon äter annan mat så kanske de ska vara segare..??

haha vilket bajsprat det blev nudå:D



men är ju första barnet! och konsistens på bajs..jaa de är inte lätt å veta!:D

kanske allt egentlige är i sin ordning ändå?

men kommer fortfarande ge henne saker som är bra för hennes mage!

typ messmör..sen äter hon nu päron/äppelgröt med nån bra bakterir i..så bruka jag ju riva päron i det..senn lite katrinplommon då och då:)

2010-01-15 @ 22:49:39
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: madde

nu blev det många kommentarer till dig:) Hoppas de är OK!:D



tänkte tillägga att när vi gav microlaxen så bajsade hon mjukt typ efter 1 minut! och det var ju skönt!

MEN sen dess...tex idag..så har det kommit som typ en enkrona i omgångar,alltså ytterst lite!! inte hårt men segt..

fattar inte varför de inte kommer massor på engång..!:S

2010-01-15 @ 23:10:44
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: