oj



seriöst alltså...

undra hur en del fungerar

sucka
vet inte ens om jag ids förklara hur man tänkt det hela..
men vi har ju inte sökt avlastning för våran mini
för att ''bli av med henne''


våran familj består av 4 barn
3 av de 4 barnen har haft en stor omställning
i sina liv , dom behöver lite extra tid med mamma och pappa
dom med.? vi har varit så koncentrerad på mini
så dom har snällt hängt med på alla förändringar som skett
utan protester

vissa är ju rent ut sagt idioter i deras tanke sätt....

visst visst
ni som är så stora i käften jag skulle vilja se er  ändra på er.....
lägga om eran livsstil helt så det funkar för alla

och till er som undrar så handlar det om 48 timmar :)
jag vet en del som lämnar bort sina barn till sina släktingar längre!
men det är ok det?? lämna bort sina barn  varannan helg eller
oftare. helt ok det  tydligen...


men oj jag gick den offentliga vägen
jag måste.
för jag vill ha en speciell familj
som känner oss, som känner mini
inga främlingar inga släktingar.
får jag göra det utan att en del börjar snacka så jävla mycket skit?

äh jag törs iallafall va ärlig...:)

och visst klart jag ''tar åt mig'' när en del häver ur sig dumheter
klart jag gör...
för ingen orkar väll erkänna för sig själv att kanske bara kanske ibland att man behöver lite hjälp,
för känslorna och alla tankar man gått med sen mini kom
äter upp en helt ibland
man behöver se stället man är på nu,, inte bara tänka på den ''skrämmande'' framtiden.
att inse det är stort
att våga ta steget och be om hjälp är större

och när någon kläcker ur sig något om just det ämnet
ja man tar åt sig
för inte vill jag erkänna att vi kanske kanske behöver lite hjälp ibland
men vet ni jag gör det för alla 4 barns skull
så vi inte fastnar i en bubbla
så vi hela tiden kommer röra oss framåt

jag är inte mer en vanlig människa :(

Postat av: Anna

Du kanske inte är mer än en vanlig människa, men du är en alldeles särdeles ovanlig människa. På ett bra sätt. Avlastning är guld värt, en av de bästa sakerna jag gjort för familjens och M:s skull.

Kram

2011-05-01 @ 00:55:15
URL: http://iannashuvud.wordpress.com
Postat av: Carro



Du är inte en vanlig människa, du är en unik människa!



De som orkar gnälla ocha klaga vet inte själva hur det är och jag undrar hur dom skulle reagera om dom hamnade i samma sits. Antagligen likadant!

Ta hand om er! Kram

2011-05-02 @ 19:55:58
URL: http://famturner.blogspot.com
Postat av: Lotta Wanström

Hejsan, jag ramlade in på denna sida när jag länkade vidare från en annan sida. Jag har en son med ds, som nu är 11 år. Jag tycker att du är jätteklok som tänker på din familj. Även din dotter kommer att må bra av att få träna upp sin självständighet genom att vara hemifrån ibland och träna på att stå på egna ben. Du får tid att vårda din relation och resten av familjen. Vi letade länge efter kontakt familj åt vår son men när vi inte hittade någon så tänkte vi att han skulle kunna vara på korttids (typ dagis men man kan stanna övernatten) och knappt hade han blivit inskolan förrän lillebror fick leukemi och ÅH så skönt det var att veta att sonen med ds redan hade sovit hemifrån och trivdes med personalen och kände sig trygg för då kunde han vara på korttids något dygn eller två när det var intensivt i behandlingen och vi kanske behövdes båda två på sjukhuset eller om vi bara behövde få sova. Strunta i vad alla andra säger det är bara du som vet hur din familj mår som bäst. Har man inte haft ett barn som behöver extra stöd så har man ingen aning. =) Du är bäst !! Lycka till. Kram

-Lotta

2011-05-02 @ 22:39:14
Postat av: Anonym

Hej! verkar som ni har det bra och kämpar på och måste säga att du tänker helt rätt om stödis, jag har ju själv fyra barn hemma jämt och de har inte ds och kan ändå vara krävande och alla barn behöver sin egna tid så stå på dig / Johanna

2011-05-03 @ 10:43:44
URL: http://prinsezzansundqvist.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: