måndag måndag

som vanligt känns måndagar uber trökiga
jupp
men full rulle hela dagen
hugo har haft en mängd kompisar här
chloe oxå
så ja inte en lugn stund
jag längtar in till duschen :)

enda stunden man får va ifred lite hahaha

har tagit bort min låsta blogg oxå
kan f*n skriva allt här istället
no secrets :P

sen kanske man ska skriva om varför vi ska lära oss tecken.....
vart lite fundersam efter malins komentar :P

Men jag måste klargöra att ALINAs hörsel är perfekt!!!

hon har inget hörsel fel och hon är inte döv.....

barn med downs brukar ha problem med att lära sig språket eller brukar va lite svår startade med språket
och då har (nå doktorer eller liknande antar jag) man kommit fram till
att ju tidigare man börjar använda tecken samtidigt som man pratar med sin lilla bebis
så börjar barn med downs prata och komunicera tidigare/snabbare!!
Då de både använder tecken och pratar...
därför ska vi lära oss tecken
inte pga av att hon hör dåligt eller e döv!!

99% av alla barn med downs får någon form av utvecklings störning
hur pass grav eller mild störning barnet får är det ingen som vet
det kan bara tiden utvisa........

så nu vet ni det!

är fortfarande och kommer vara för resten av mitt liv
så oerhört tacksam över att hon "bara" har downs
och inte drabbats av en massa andra olika komplikationer som kan uppstå
*peppar peppar*
och att hon vart hjärtfrisk förklarad en enorm lättnad, men visst oroar man sig för hjärtat hennes ändå
men ny tid vid 6 mån för ny koll
så japp nej oerhört tacksam för att hon "bara" har lite mjukare bronker...


nej nu ska jag gå och tvätta min gående stinkbomb här känner jag
och invänta the husband <3

-ingen kan älska som vi :)

Postat av: Josse

Faster ska också lära sig flera tecken än vad hon redan kan :P

2009-08-17 @ 17:11:34
URL: http://diskhaxan.blogg.se/
Postat av: Malin

Va skönt att det var så :)

Och att det (ja, utöver ds då såklart) inte är nåt "problem" :)



Kram på er alla!!

2009-08-17 @ 22:51:59
URL: http://hazzel.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: