ok

då ska vi se.
så ni får en liten uppdate om min oerhört trevliga helg :)

åkte ju som sagt till BVC i fredags
hade ju fått en doktors tid
naiv som jag var trodde jag att vi skulle få
lite bricanyl och sen fara hem igen......

men icke DR lyssnade länge och väll på bröstet hennes
huma till så där som bara doktorer kan och fick en rynka i pannan
Fan började jag tänka inget bra tecken Fan skriks det inom bords
då man började bli lite halvskraj att det kanske var allvarligare än man trott

*Hua en usel mamma med andra ord*

sen gick han ut kom in med nån annan dr som oxå lyssnade
sen började prata med bvc sköterskan Över ens huvud typ ,
en annan satt där på stolen i hörnet med bebisen påklädd åh klar igen
inge skoj alls....

så vänder sig Anna mot mig Linda du får åka in nu direkt till barnkliniken
och i samma andetag säger doktorn att han hör pip ljud i hennes lungor
och att hon är väldigt tjock

*aaaah lite halvpanik infinner sig i ens kropp nu*
men fan hon e ju så pigg , äter som en häst u name it
ja så DR skyndar iväg faxar in en remiss
anna ringer åh iväg for vi
*då har jag i babyväskan,plånbok,2cigg,1 färdig flaska,
tvättlappar,3blöjor,,*

på oss har vi tshirts byxor , alina har en långärmad body .mössa , långbyxor.....

ringer karln -nu blir vi inlagda , de hör skumma ljud
va allt jag fick fram....
ringer när jag vet mer


kommer in får komma in på infektionen direkt
3 doktorer står och väntar 2kvinnliga (lite häftigt)
alla 3 lyssnar noooooga och länge
vrider och vänder på henne disskuterar
sen vänder de sig emot mig
hon är väldigt pigg och stark
öööh ja,tyckte jag vad svarar man??
 sen tillläger karln Ja man kan inte tro att hon har DS
hahaha störtskön kommentar...

men alla är överens pipljudhörs , läggs in på en gång
lung röntgenbokas direkt
så iväntan på lungröntgen ska hon inhaleras med adrenalin och ges koksalt varvat med neseril
ok ok nu börjar man lugna ner sig,, vi är i goda händer.....

hon får sin flaska med mat , sen konstaterar dom , de har slutat
med babysemp på sjukhuset de har BARA NAM

öh ok min karl kan inte koma in förens imorgon
*då alla vi brukar lifta med va upptagen*
så ja hon får väll äta det tills dess då inget annat åh göra....
så får hon första dosen adrenalin,åh koksalt.
så ska de ta blodprov då smet jag ut ,klarade inte av det just då
kommer tebax 5 min senare då e det full rulle inne i rummet
då Alina tok spytt!!!!

hahaha en annan vart stolt hon har aldrig spytt
trodde inte hon kunde att hon hade för svaga muskler
men icke då hon kunde åh slem överallt....
sen försvan pipljudet :)
men men lungröntgen gjordes
en skugga syntes , men alla värden låg på topp......
så det enda doktorerna ville göra var att inhalera henne varannan timme
(med adrenalin)
varvat med näsrengöring
då mycket satt i näsan
hua vilken lättnad..... det kan jag lova.....

så det har det gjort hela helgen,,varannan timme dygnet runt
så man e lite sliten dårå
 och imorse kom dr
vad vill du göra??
åka hem tyckte jag :)
ja vi kollar hur hon blir utan inhalation och blir hon inge sämre får ni fara hem
då det mesta har släpt.
det som ska göras nu kan vi göra hemma
neseril och koksalt plus suga bort....

så ja fy fan hon vart bara bättre och vi fick fara hem
så ett suuuuper stort TACK till min kära michaela
som satte sig och körde hit och skjutsade hem mig
de höll på åh jävlas med sjukhustaxin, jag orkade inte bråka
så när michaela ville och hade tid och kunde ja varför inte
ge en kompis pengar istället för en taxi :)

långt inlägg förstår om ni inte orkar läsa allt :)

men va tvungen åh få ur mig det hela
för fy fan instängd på ett litet rum
tur det va underbar personal där
*förutom nån enstaka JÄVEL*

och min karl världens bästa som tagit hand om allt själv hemma
styrt upp allt kom in med grejer till en

men han förstår en bättre nu tror jag ,,haahaha när jag säger jag måste få koma ut själv
om det så bara ska va ned till affären :P:P , nu när han varit helt själv med 3 ......

puss och kram på er alla!!!!!!!

-tänker på dig ,, förstår inte riktigt det hela ,,


Postat av: Josse

Vad skönt att höra att det gått bra :)

2009-07-20 @ 21:09:09
URL: http://diskhaxan.blogg.se/
Postat av: Jossan & Teus

Men tack och lov att allt gick bra till slut!:)

2009-07-20 @ 23:08:22
URL: http://mammatillteus.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad skönt att höra att ni är hemma!

Ta hand om er!!

2009-07-20 @ 23:42:05

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: