trisomi 21 (tri=tre).

ja så fint heter det våran lillsessa har...
Downs syndrom med andra ord....

tungt besked att få höra
men men livet fick en ny vändning och nytt innehåll
tror jag grina ur mig alla själviska tårar igår..
(tror man får göra det 1 gång:))

vart inte ledsen alls på sjukhuset...
kom nån tår när vi fick höra att det var helt och hållet DS
trodde själv att hon kanske hade något litet kromosom fel :P

men men nu står vi här....
nu får vi göra det allra bästa vi kan för våran prinsessa
kommer ju ha en hel del kontakt med sjukhuset åh habliteringen nu då.

men våran sessa överaskade många idag
då doktorn gjorde sin undersökning på henne
så vart hon imponerad på hur stark hon var
åh pigg och alert...
så ja vi har ju gjort rätt hittils...
kändes så så skönt att höra....

så imorgon ska vi in igen
då både mannen och jag ville att ett ultraljud ska göras på hennes hjärta
ekg såg fint ut och de hör inget när de lyssnar....
men för att vara helt säkra så ska det göras
(väldigt vanligt att barn med DS har hjärtfel)
så vi hade lite tur då det e någon speciallist här i huddik denna vecka
så vi fick en tid imorgon
tur grannen kunde ha neo då
för idag hahaha ja han charma alla åh rev runt som
ja en liten djävul hahaha
sen när vi va färdiga åh skulle gå hem
vem somnar inte i hissen ???
jo den lilla ligisten neo <3

ja så nu vet ni alla vad som sker i vårat liv.
en stor förändring på det vardagliga livet.
en förändring vi tar emot med öppna armar..
för våran Alina är vår alldeles speciella sessa <3

*älskar min alldeles perfekta familj*

och tack alla ni som finns där för oss.....
det betyder allt för oss

men det här kommer gå galant
<3

just nu sover våran sessa

vårat liv kommer bli fyllt av kärlek
en kärlek vi nog aldrig upplevt förr.
<3

Postat av: Frida

Du skapar en underblogg som du sedan länkar till i ett inlägg :o) Och underbloggen har du lösenordskyddad :o) Svårare än så är det inte och det är hur bra som hellst :o)

2009-06-24 @ 20:57:44
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet inte vad jag ska säga känner jag...

Du tar beskedet precis som en mamma bör göra antar jag...men för mig har det inte sjunkit in riktigt... Massa kramar till er så länge...



Ps. hon är otroligt söt den lilla donnan <3

2009-06-24 @ 21:22:55
Postat av: anneli o embla

så fin hon är eran lilla sessa!!:) klart ni komma klara dehär, solklart, galant;) visst de komma säkert kännas jättetungt ibland men ni kommer att ta er igenom de o ja kan säga såhär, att barn me downs är dom sötaste ungarna som finns! har jag alltid tyckt;) och ni är stark som familj så dehär komme gå som en dans på rosor för er!! lycka till. många kramar från oss!

2009-06-24 @ 21:47:06
URL: http://annelajzan.blogg.se/
Postat av: Idun

Skönt att ni fått reda på allt nu.

Klart att detta kommer gå bra. Ni är ju en helt underbar familj =)

KRAM

2009-06-24 @ 22:16:37
URL: http://ajdune.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kommer att gå super bra det där.. :).. Ni är så duktiga och kommer kämpa på.. Barn med DS har så mycket kärlek och styrka att ge en.. Kämpa på..

2009-06-24 @ 23:59:04
Postat av: Jennie

Håller med alla som skrivit tidigare gumman.. Finns nog inget eran famlj inte klarar av! Jag tror på er och vet att tillsammans kommer allt bli bra:) Pussa om lilla Alina från mig!

Kramen!

2009-06-25 @ 00:02:05
URL: http://idabelle.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: