söndag

och jag är tok sliten, det poppades hårt här hos en granne i natt...
skit drygt
men vad gör man? skoj verkar de haft iallafall!!!!

alla barnen är pigg och glada......
ekar här hemma gör det oxå.... då vi tömt det mesta i v-rummet
ikväll tar vi bort det sista.
imorgon blir det en tidig dag

nedanför kommer lindas uber trökiga tankar :)



har tänkt mycket på det där med att vaccinera sig
eftersom denna svininfluensa sätter sig så hårt på luftrören
så måste jag fundera riktigt hårt....
men även om jag skulle bestäma mig för att alina ska få
så får hon inte samma vaccin som chloé och hugo tex skulle få
för den är farlig för barn under 2 år
hon skulle få ett mildare vaccin?
hmmmmm

men det värsta är nog att den inte ger 100 % säker skydd
varför ge ut ett vaccin som inte är 100%???
frågorna är många
och även om man nu pratat med ett X antal vetkunniga doktorer så får man olika svar......

sen förstår jag inte, om den nu stter sig på luftrören
borde ju även rökare tillhöra riskgruppen eller?

och varför, varför tillhör gravida riskgruppen?
*nu kanske jag får någon elak/upprörd kommentar ,men ok det kan jag ta*
för om det är farligt att ge barn under 2 år
hur kan man då tycka att man ska ge gravida kvinnor
de bäbisarna e ju under 2 år, eller omvandlas vaccinet ,eller påverkas inte fostret imagen?
för vuxna får ju en stark full dos, medans barn får mindre doser

japp ni ser frågorna är många, tankarna på hög varv
sen vet man  ju hur mycket pengar som ligger bakom det hela också
då tvekar man mer.....

och nej detta vaccin blir inte gratis för någon......
det kostar staten att köpa in det... så i slutändan
även om jag inte vill betala för det så går mina skattepengar dit!!
och de som tillverka det säljer mängder av det till olika länder

nej jag är så tveksam då detta vaccin vart godkänt så snabbt.....
det brukar ta en massa år innan det blir godkänt
det ska testas grundligt med det ena och det andra.....
detta vaccin har inte ens funnits så länge.....

känns som om att man utsätter sig själv och barnen för en risk när man ska ta det
då den inte ger 100% skydd
man kan ändå drabbas och ingen jag pratat med kan säga hur mycket skydd vaccinet ger.
då blir man ju road.....
så jag kan ta sprutan få nån elak biverkning men ändå drabbas av svininfluensan
(jag kan ju även slippa biverkningen så klart,men värsta scenariot skriver jag nu)

japp tåls att tänka på 1 vecka till



Postat av: A

Varför gravida är i riskzonen är för att de har ju svårare att andas med den stora magen, så ju längre in i graviditeten du är dessto farligare är det om du nu skulle få grissjukan. Jag själv är gravid i v.35 och tänker inte vaccinera varken mig själv eller barnen. Jag tycker som dig det vart godkänt alldeles för snabbt.



Och vill du ha lite mer info gå in på denna sida

www.vaccinationsfaran.se

2009-10-18 @ 13:01:43
Postat av: Jossan&Teus

Ja hur mycke ha inte tankarna snurrat kring denna influensa , man blir tookig!

2009-10-18 @ 14:13:13
URL: http://mammatillteus.blogg.se/
Postat av: Faster Josse

Jag är mot det totalt =P

Dör jag så dör jag, inte mer än det.



Kan dock förstå att det blir en helt annan fråga när man har barn, dom flesta jag pratat med som har barn kommer inte göra det!



Kram på er

2009-10-18 @ 21:41:42
URL: http://diskhaxan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: