ok

till dig åsa
nej jag har inte tagit illa vid mig vid din förra kommentar
då jag har skrivit hur jag upplever allt som sker runt lilltrollet.....


nej du att du orkar.....
detta är mina tankar /ord / oro och funderingar
med allt som har med alina att göra.
för vi vill göra det bästa för lilltrollet vårat
och mina funderingar runt det måste jag få ha.........

de man kan få mest hjälp utav i våran situation är ifrån
andra föräldrar som har ds barn
de som upplevt/upplever det man själv gör
dom som förstår ens oror och tankar runt allt.....
dom kan verkligen ge en råd , stöd och tips på braiga saker
det finns ingen mall för barn med ds....

Men jag måste bara få skriva detta.. du skrev Om dom hittar något fel
men men ja och du ska jobba på skjukhus det gör mig mörkrädd.....
etfersom du yttrar dig om det hela så förmodar jag att du vet en del om
barn med diagnoser och liknande.. och att du vet hur hab fungerar
då borde du ju veta vad barn med ds innebär....
så hur kan man då skriva OM???????
hon har en diagnos,, hon är funktionshindrad ,,hon har en utvecklingsstörning
hur pass mycket hon kan ha är det ingen som vet än
det kan bara tiden utvisa,
men det man vet är att ds barn är sega med språket därför ska man överösa dom
med språk och tecken så de får den stimulansen.....
så de får valmöjligheten om de inte kan uttrycka sig i ord så tar de till tecknena istället...
men det visste du väll redan

ja att du skriver ett fejknamn då blir det bättre eller:)

vilken avd jobar du på då?
:P


fortfarande på uber dåligt humör och jag verkligen retar mig på allt just nu
enda anledningen till att man ens svara på kommentaren....
men men nu har jag läst ut ena boken igen
nu kan jag fan alla vägmärken, karln har frågat en om en massa
suuuuck 2 v ,,2 v av intensivt körande & pluggande
imorgon börjar vi ..... ska se om jag ska boka nån mer tid denna vecka
men fan det är ju fullt ju,,, har körningar , hab och lite annat inbokat
inte så bara när man har en massa ungar säg :)

äsch vi hörs

Postat av: josse

Hejja hejja hejja, jag vet att du fixar detta :D

Kommer ner så snart jag blitt riktigt frisk :P



kram till hela högen <3

2009-09-27 @ 23:15:21
URL: http://diskhaxan.blogg.se/
Postat av: sassa

Hej... alltså idioter kommer ni stöta på MÅNGA ggr,och vet du vad de VÄRSTA kommer vara,att folk TITTAR o dom gör en ful sak av de hela.. kom ihpg en sak.. de är ABSOLUT INTE er vackra dotter som är funktionshindrad utan de är samhället.. nu är min son 2.5 år och ja har lärt mej hantera de LITE men de gör fruktansvärt ont att se hur folk kollar o viskar.. människor är ÄCKLIGA,sorry om ja låter negativ inte meningen,men ja tror du är lika mkt tiger mamma som jag är så du kommer hantera de GALANT fastän de sliter sönder en inuti.



Hur tycker ni att de funkar me hab?? Jag har alltid känt att habiliteringen nästan kan vara lite bakåt strävande,eller iaf den habiliteringen vi hade i uppsala,dom begränsa oss nå fruktansvärt och ville mest att vi skulle ha diverse hjälpmedel (dvs rullstolar o diverse fastän han har friska ben)

så min erfarenhet av HAB är att dom är mer för hjälpmedel o ser inte riktigt till individens utveckling på de sätt som jag som mamma kanske gör.. oj nu blev d låångt här..vilket som ja önskar er all lycka till o ja kan lova er att de kommer bara bli bättre,ni har bara en tuff väg att vandra men varje steg är så värt de!



va rädda om er!

2009-09-28 @ 00:50:38

Kommentera här:

Namn:
För Stammisar!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: